Platforma interactivă de studiu (www.ausc.ro)

A fost premiată în cadrul concursului de "inovare didactică" organizat de UAIC!

Educația cunoaște mai multe forme, fie că ne referim la fenomenul social de transmitere a unor informații și experiențe, prin actul de predare-învățare, la rafinamentul unei persoane, ca rezultat al bunelor maniere, sau la aptitudinile sportive, dovadă a unei educații fizice temeinice. Vorbim, în fond, despre formarea și/sau dezvoltarea unei persoane și, implicit, sprijinirea acesteia în a se integra în societate și a deveni parte a unei comunități. Anul 2020 a forțat trecerea de la un sistem de educație cunoscut și testat de-a lungul anilor la unul bazat exclusiv pe tehnologie, cu mici excepții. Studenții actuali fac parte din generația Z (cei născuți între 1990-2010) și sunt văzuți ca fiind familiarizați, încă din ”cei șapte ani de acasă”, cu tehnologia, în diferitele sale forme (PC, tabletă, telefon etc.).

Prin acest proiect, propunem o idee menită a inova experiența studentului de azi, precum și cea al absolventului de mâine. Ideea noastră are la bază interacțiunea cu platforma de studiu www.ausc.ro. Aceasta a debutat în anul 2019, fiind menită inițial a asigura sprijinul Atelierului de Utilizare a unui Software Contabil (AUSC), în ideea elaborării unui proiect practic, de către studenții specializării Contabilitate și Informatică de Gestiune (CIG), din cadrul Facultății de Economie și Administrarea Afacerilor (FEAA). Ulterior, contextul pandemiei SARS-CoV-2 a condus la extinderea scopului inițial al platformei, devenind o idee care poate fi adaptată cu ușurință oricărei discipline. Dovadă, în acest sens, stau numărul de discipline pentru care sunt propuse materiale de studiu, precum și caracterul interdisciplinar al platformei.

Scopul proiectului de inovare didactică www.ausc.ro – Îmbunătățirea performanțelor și a rezultatelor în activitatea didactică prin sprijinirea actului de predare, stimularea învățării, facilitarea accesului la informație de actualitate și promovarea comunicării cu studenții.

Scopul identificat poate fi detaliat prin definirea a trei obiective.

Stimularea învățării prin oferirea de explicații și exerciții suplimentare

Studenții resimt nevoia de explicații și exemple cu privire la unele puncte de referință ale materiei, prevăzute în programa analitică, dar pentru care numărul de ore prevăzute nu este suficient pentru aprofundarea prin exerciții suplimentare sau recapitulare. În acest sens, propunem crearea de cursuri online audio-video cu suport în documente de tipul *.docx, *.pptx, *.xlsx, *.pdf. De asemenea, sunt avute în vedere și acele aspecte care au un grad ridicat de dificultate; în acest sens, este solicitat feedback-ul studenților cu privire la unele tipuri de aplicații (pentru studenții de la specializarea CIG, din cadrul FEAA, un exemplu de astfel de aplicații este prezentat la disciplinele NCICPJFSL.

Avantaje, din perspectiva studentului
  • posibilitatea accesării ulterioare și a exersării anumitor aplicații cu grad ridicat de dificultate;
  • posibilitatea învățării în orele dedicate studiului individual, conform prevederilor din programa analitică aferentă disciplinelor pentru care sunt oferite materiale-suport;
  • Sprijinirea actului de învățare pentru studenții înmatriculați la învățământ la distanță.
Avantaje, din perspectiva cadrului didactic
  • Satisfacția oferirii de informații cu caracter de noutate, dar și a unor aplicații diverse care pot sprijini studentul de azi și absolventul de mâine;
  • Înțelegerea nevoilor studenților și oferirea de soluții în promovarea calității actului de predare-învățare;
  • Îmbunătățirea comunicării cu studenții prin înțelegerea nevoilor de informare ale acestora.

Promovarea comunicării prin dezvoltarea interacțiunii între studenți pe o temă dată

Un forum dedicat lucrului în echipă permite dezvoltarea interacțiunii între studenții care au de pregătit un proiect la o disciplină. Dezvoltarea colaborării nu doar în interiorul echipei, ci și între echipe cu scopul finalizării unor proiecte și pregătirea acestora de a lucra în echipe mari de lucru este un alt atu al acestui instrument de comunicare.

Avantaje, din perspectiva studentului
  • Rețelele de socializare deja constituie un mediu utilizat de către studenți, dar informația nu este structurată și este imposibil ca discuțiile purtate într-un an să fie folosite de studenții din anul următor. Pe platformă, informația este structurată pe ani universitari și pe topicuri de interes, aspect care facilitează interogarea după anumite cuvinte cheie;
  • Conștientizarea detaliilor referitoare la sarcinilor din proiecte, despre care se pot purta discuții, bazat pe informațiile oferite prin tutoriale audio-video suplimentare (pentru studenții de la specializarea CIG, din cadrul FEAA, un exemplu în acest sens este prezentat în Topicul denumit SAGA Q&A).
Avantaje, din perspectiva cadrului didactic
  • Posibilitatea monitorizării discuțiilor, astfel încât informațiile propagate în rândul studenților să fie corecte;
  • Oferirea de răspunsuri acolo unde studenții nu reușesc să găsească soluții pe o temă dată (după cum este prezentat în FORUM). Acestea sunt disponibile tuturor studenților înrolați, aspect care conduce la un nivel de transparență ridicat în comunicarea student-student și student-cadru didactic. Rezultatul va consta în reducerea semnificativă a numărului de email-uri trimise cu privire la anumite întrebări care vizează majoritatea studenților.

Facilitarea formării continue a absolvenților

Pregătirea continuă este o necesitate a oricărui absolvent, indiferent de domeniul unde activează, dată fiind evoluția fără precedent a științei și a tehnologiilor informaționale și de comunicații (TIC). Domeniul economic este caracterizat de o continuă modificare a reglementărilor cu caracter fiscal, contabil, al relațiilor de muncă și dialogului social etc. Din acest motiv, Speța de azi propune spre analiză și informare cele mai importante modificări care afectează viața mediului de afaceri, în special, și a altor categorii de entități, în general (de exemplu modificările care pot afecta organizațiile non-profit și modul în care acestea pot obține fonduri de la persoane fizice și/sau juridice) – Speța de azi.

Avantaje, din perspectiva studentului
  • Implicarea directă a studenților prin propunerea, în cadrul orelor de seminar, a unor spețe pentru care s-au documentat în echipă; în acest mod, este stimulată comunicarea și spiritul de colaborare;
  • Informarea cu privire la modificările legislative și a spețelor de interes, din perspectiva de angajați și/sau antreprenori;
  • Interogarea facilă după cuvinte cheie a unei biblioteci online de spețe și articole;
Avantaje, din perspectiva cadrului didactic
  • Ridicarea nivelului de preocupare în rândul studenților cu privire la importanța modificărilor legislative, dar și a impactului acestora în evoluția entităților economico-sociale;
  • Preocuparea pentru formarea continuă a absolvenților în spiritul informațiilor pe care aceștia le-au primit pe parcursul anilor de studii.

Proiectul are menirea de a sprijini studenții în timpul alocat orelor de studiu individual, conform fișelor de disciplină. Avem în vedere, în special, partea de documentare suplimentară.

Echipa AUSC vă urează:

Sărbători fericite!

Zile
Ore
Minute
Secunde

până vine Moșul...

Am primit solicitarea ta!

Crearea unui cont poate dura câteva zile...

După crearea contului vei primi un email!

We received your request!

Creating an account can take several days ...

After creating the account you will receive an email!